joi, 12 iulie 2007

Filozofie

Pe blogul lui Drops am gasit urmatoarea afirmatie facuta de Socrate: "cu cat cunosc mai bine firea umana, cu atat pretuiesc mai mult cainele". Cu cat intalnesc mai multi oameni cu atat sunt tot mai mult de acord cu Socrate. Va veti intreba de ce? Iata de ce...se presupune ca noi oamenii ne diferentiem de animale prin ratiune si gandire. Ca oameni...facem adesea greseli enorme dand astfel dovada de orice altceva decat de un gram de gandire :). Intrebarea este de ce Socrate ne compara tocmai cu cainii? Parerea mea: se zice ca un caine este cel mai bun prieten al omului si ca este devotat stapanului. Ochii unui caine au acea blandete si acea caldura pe care nici macar oamenii nu o au, dar la vreme de primejdie cainii stiu sa se apere cu coltii sau puterea fizica. Am descoperit in caine o prietenie si o caldura remarcabila fapt ce ma face sa-i admir. Saptamana trecuta am intalnit o catea cu 4 pui. Dupa ce i-am dovedit ca nu-i ranesc puii si ca nu am nimic cu ea, avea o caldura in ochi care mi-a dat fiori. Nu trecea zi in care sa nu vina aproape sa ma lase sa o mangai sau sa-i mangai puiutii :). Oricum...raman la ideea lui Socrate: la cate tampenii facem noi oamenii adesea suntem inferiori animalelor cu toata ratiunea si gandirea cu care suntem inzestrati :)

Un comentariu:

generatialol@yahoo.com spunea...

nu vad legatura titlului cu articolul ... articolul e o interpretare a unei afirmatii facute de Socrate, nici decum un articol despre filosofie ... parerea mea